Ukončený osobní blog české šperkařky, jíž učarovaly korálky.

Synonymum českého utrpení

29. ledna 2015 v 19:58 | Monica Otmili |  Politické okénko
Je jméno Miroslav Kalousek.
Dnes jsem se dozvěděla, že zdraží cigarety, což mě je jako nekuřačce naprosto volné. Hned vzápětí jsem si přečetla komentář obsahující jméno tohoto neoblíbeného politika. Pointa byla tato?: "Může za to Kalousek." Již po stopadesáté jsem v souvislosti s jeho jménem protočila oči v sloup. Myslím, že to znáte. Ať si otevřete jakýkoliv článek na zpravodajských webech, kde je možnost komentářů, je snad 80% pravděpodobnost, že pod jedním z aktuálních článků bude jeho jméno zmíněno. Ideálně v případech, kdy se něco má zdražit, něco nefunguje, něco bude stát nakupovat, soudně řešit a podobně. Před třemi lety bych v případě například státního nákupu utrousila, že nebýt něj, dalo by se to či ono pořídit levněji. Ale. Zatímco v průběhu třech let Miroslav kalousek na postu ministra financí skončil, komentáře lidí se vůbec nezměnily. Zdražilo máslo - může za to Kalousek/Kraďousek. Tunel Blanka otevře později - může za to Kalousek. Nejen na internetu jsem se v průběhu let setkala s takovými absurditami, za které on údajně může, až se mi nechce věřit, že to dotyčný myslel naprosto vážně.


Zkrátka a dobře, dostali jsme se do situace, kdy je pod každou druhou negativní zprávou vytrubováno jeho jméno, které se stalo synonymem pro ať už skutečné či domnělé, většinou však zveličované utrpení českého národa.
Ano, existují věci, které má nepochybně na svědomí on či jeho ministerstvo. Například odpornou volební kampaň v podobě složenek "Zaplaťte svou část státního dluhu" z roku 2009 tuším. Nebo snížení příspěvků na léčiva postiženým. Určitě se za jeho vlády také prohloubil státní dluh. Málokdo si však ověřil, za kterého ministra financí se prohloubil nejvíce. Ke smůle všech rýpalů, Kalousek to nebyl. Ten pán se jmenoval Janata. A pokud vím, Gripeny nakupovalo ministerstvo obrany. Věci, na nichž dlí jeho vina, nepochybně existují. Je jich však mnohem méně, než se roztrubuje do všech stran.

Přítel mi poslal odkaz na výživnou Facebookovou diskuzi pod sdíleným článkem o odebrání českých dětí norskými úřady. I pod takovouto situací se objevil komentář hlásající, že i Míra na tom má svůj podíl. A tehdy ve mě hrklo. Lidi, mě už to vážně nebaví. To není den, kdy bych se nesetkala s informací, co zase údajně způsobil. Mám vážně pocit, že jsme stádo tupých ovcí, které jen papouškují to, co je momentálně mezi ostatními oblíbené. Ono totiž shodit důvod nějaké skutečnosti na někoho je mnohem pohodlnější, než se zajímat o věc do hloubky a vytvořit si vlastní názor. Zvláště pak jedná-li se o člověka, který je mezi veřejností neoblíbený. Jistěže jeho neoblíbenost má svůj důvod, tady ta nenávist došla do extrému. Komentáře, s nimiž se setkávám na internetu v souvislosti se jménem bývalého ministra financí, dnes nejsou ničím jiným než populismem. Přiznejme si, že nadávat na Kalouska je moderní a vítané. Věčné téma. Stejně oblíbeným tématem je také rozebírání, jak špatně se u nás žije (a jaký debil je náš prezident. Co se Míly Zemana týče, doporučuju si pustit projevy takového Gottwalda a pak mluvit. Ano, mohl by se prezentovat méně jako alkoholik a dlaždič, ale hloupej rozhodně není. A pořád získal většinu voličů, kolem mě však skoro všichni prskají. Na Facebooku je/byla stránka "Nevolil jsem Miloše Zemana," mezi fanoušky stránky objevíte i ty, kteří z důvodu neplnoletosti nevolili vůbec...) Nepochybně mezi námi žijí tací, kteří živoří či jim úřady nebo stát obecně závažně zkomplikovaly život. Ale mezi nimi není 90% těch, co používají příjmení Kalousek jako univerzální příčinu. Ti, kteří na Novinky, celkově na internet píší, já i vy čtenáři, my všichni máme střechu nad hlavou, v lednici/na sporáku jídlo, můžeme se vzdělávat, můžeme si jednou za čas dovolit kulturu, sport. Máme rodiny, přátele, za okny se nám nestřílí. Skutečně si žijeme tak špatně, jak tvrdíme?

Mám pocit, že český internet není nic jiného než píseček, na němž se nejen dospělí lidé přetahují jako malé děti o hrabičky, kdože se to vlastně má hůř. Pozitivní věci se nevyzdvihují, naopak negativní zveličují. Ti, kteří na Novinky.cz, celkově na internet píší, já i vy - čtenáři - my všichni máme střechu nad hlavou, v lednici/na sporáku jídlo, můžeme se vzdělávat, můžeme si jednou za čas dovolit kulturu, sport. Máme rodiny, přátele, za okny se nám nestřílí. Skutečně si žijeme tak špatně, jak tvrdíme?

Důvod, proč zdražila např. čokoláda je jasné - podražilo kakao. Tak je to s většinou věcí, u nichž se zvedne cena. Krom toho, Kalousek nějakou tu chvíli není ministrem financí, na což většina nadávajících Čechů zapomíná. Že se zvedají ceny cigaret, na nichž je obrovská daň, se vůbec nedivím - i toto je způsob, jak odrazovat některé od kouření. Když už jsou tu tisíce závislých kuřáků, proč by nemohl být vysoký prodej cigaret v něčem i užitečný? A proč jsem se nesetkala s informací, že za aktuální snížení cen benzínu může Kalousek? Jednoduše proto, že taková věta by nebyla pro nikoho atraktivní.

Shrnuto sečteno, Miroslav Kalousek může za některé věci, ale odebrání českých dětí norskými úřady ani naše osobní neúspěchy v jakékoliv oblasti mezi ně nepatří. A ne, věty tipu "To si zase Kalousek potřeboval nahrabat," fakt nejsou originální a po těch letech ani vtipné. Nikam to nevede.

Puberťácky řečeno, na 99% Kalousek nemůže za naše podělaný životy. Vezměme to prosím všichni na vědomí a nekrmme diskuze prázdnými slovy a léty ohranými frázemi, jejichž pravdomluvnost skončila tatam.
V závěru doporučuji tuto stránku, která z recese mapuje výskyt jména Kalousek na internetu. aneb lidská blbost nemá hranic.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Taychi Taychi | E-mail | Web | 29. ledna 2015 v 20:22 | Reagovat

Pěkně jsi to řekla. Zatímco já si pro sebe hloubám o tom, proč se určité věci dějí, ostatní na to hledají jedinou možnou odpověď.  Popravdě jsem ráda, že se vyskytuji v kolektivu přemýšlejících lidí. Kde je nám už od základku vštěpováno, ať přemýšlíme v širším rámci. Nejvtipnější je, jak jsi napsala, lidi, co mají rozum a k tomu ještě právě jsou státem oškubaní nejvíce, berou si svých deset tisíc měsíčně, nereptají tolik, jako ti, co se nezamýšlejí a nějak se jim povedlo být ve vyšší vrstvě. Český stát se má dobře. Řekla bych nadprůměrně. Ale hodně Čechů se má špatně. Ne kvůli státu, ale kvůli svému mozku. :-)

2 Terka Terka | E-mail | Web | 29. ledna 2015 v 20:45 | Reagovat

A zase za všechno může Kalousek. :-D Ne, samozřejmě si dělám srandu. Já teda Kalouska nemám ráda, ale mám dojem, že tím, že stále straší ve vládě, si hrozně nadbíhá, aby to lidi říkali. Přijde mi, jako by za to byl rád, když na něj ostatní shazují vinu, což je dost divný pocit, rozumím, ale přesto... osobně mi ale taky nepřijde, že bychom se měli - jako stát - nějak extra špatně. Za to může česká povaha. My Češi si prostě musíme stěžovat, kdyby ne, asi bychom bez toho nepřežili nebo co.

3 fakynn fakynn | E-mail | Web | 29. ledna 2015 v 21:14 | Reagovat

S tím článkem nemůžu nic jiného, než souhlasit.

Ono je v téhle době trendem míchat se do všeho a jen okukovat hloupé komentáře někoho a pak jak slepice slepičit a utvrdit o tom, že nevypadá jen jako slepice, ale že opravdu je.

4 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 11. února 2015 v 20:34 | Reagovat

... a právě proto nečtu internetové diskuze. Takže jsem si tohoto fenoménu ani nevšimla :D
V poslední době se věnuju hlavně studování všelijakých článku o zdraví a většinou jenom politiku zbežně proletím.
Podle mě taky Zeman není hrozný, vidím ho na hradu mnohem raději než knížete. Jasně, každý říká, jak byli minulí prezidenti skvělí, ale to se říkalo taky před nimi... Pochybuji, že všichni vždy souhlasili s Havlem či Masarykem.

5 María María | Web | 13. února 2015 v 12:02 | Reagovat

Tem podle géniů v diskusích může i za vyhynutí dinosaurů :-D
Chápu, proč nebyl oblíbený, ale vidět jeho jméno pod každým článkem je na mě moc, úplně souhlasím.

6 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 13. února 2015 v 12:26 | Reagovat

Kalouska jsem nikdy neměla ráda. Vždycky se snažil prosadit zákon, který mi šel proti srsti. A kamarádil s tím lotrem Schwarzenbergem. Zvýšil daně, a vypadá jako Moloch. Jinak jsem ho ale nikdy moc neřešila.
Teď je ale ministrem financí tuším Babiš.

7 willyho willyho | E-mail | Web | 13. února 2015 v 12:43 | Reagovat

Za všechno může KALOUSEK, ROMOVÉ a nově také MUSLIMOVÉ.

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 13. února 2015 v 12:55 | Reagovat

Mám takový pocit, žes to eště pořád nepochopila.
Něco se ti v životě nedaří- může za to Kalousek. Spálilas palačinku- může za to Kalousek. Posral tě holub- ano, i za tohle může Kalousek. Vykradli ti byt- to je jasný, za tim hledej Kalouska.
Hm, druhá věc je, že Zeman je opravdu nejzhovadilejší prezident. Po r. 1989, samozřejmě. Mimochodem, kdyby to někomu opět nebylo jasný, za tohle určitě taky může Kalousek.
Ale teď vážně, nemam Kalouska jako politika ráda, ale právě tahle univerzální věta a její použití mi přijde naprosto...debilní, obzvlášť právě na Hovinky.cz a ostatních internetových žumpách. Přes to všechno...i v tomhle má prsty určitě sám Kalousek.

9 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 13. února 2015 v 13:42 | Reagovat

To je takový to typický čecháčkovství, nezamýšlet se nad problémem a prostě to na někoho shodit, abychom si mohli všichni zanadávat.

10 surpan surpan | E-mail | Web | 13. února 2015 v 18:14 | Reagovat

Co dodat, tohle napsal Kalousek :-D No a teď vážně, je to nesmírně neoblíbenej politik a chovám k němu stejné sympatie jako většina národa. Ale jak píšeš, ne za vše špatné může Mirda a ne za vše dobré může Chuck Norris :-D

11 Robka Robka | E-mail | Web | 13. února 2015 v 22:50 | Reagovat

V zájmu zachování duševního zdraví je dobré se internetovým žumpám vyhýbat.

12 Grumpy Grumpy | Web | 14. února 2015 v 9:02 | Reagovat

Moc dobře napsáno. Češi budou vždycky sborově plivat na toho určeného neoblíbeného viníka. Mně se třeba ani trochu nelíbí, co teď dělá Andrej, ale jediné, co je o něm slyšet, je že je stále nejoblíbenějším politikem (?). A taky je pravda, že Češi si budou pořád stěžovat, jak to mají těžké, přitom o životě v jiných částech světa vědí prd.

13 Grumpy Grumpy | Web | 14. února 2015 v 9:03 | Reagovat

[11]: Naprosto souhlasím, předsevzala jsem si, že je přestanu navštěvovat :-D

14 Miloš Miloš | Web | 14. února 2015 v 9:16 | Reagovat

Kdyby u nás fungovaly soudy, Kalousek musel být dávno v lochu. Když ještě byl náměstkem ministra obrany, vybral nějakou spřátelenou firmu na dodávku padáků pro armádu, ale ta firma nikdy padáky nevyráběla, neměla s tím žádné zkušenosti a když je dodala, hned první dva parašutisti se na nich zabili a "padáky" se musely vyřadit. A nikdo za nic nebyl odpovědný, ani Kalousek. Podobné nejasnosti byly s nesmyslnou a předraženou zakázkou na modernizaci tanků, které nikdo nepotřebuje.
Kalouskovým velmi častým obratem bylo "křesťanští demokraté", když ale viděl, že pod Čunkovým vedením se lidovci propadají pod práh volitelnosti, o křesťanských demokratech rázem přestal mluvit a přilepil se na spícího, nevzdělaného a podle mě naprosto hloupého panáka, který je bůhví proč u řady lidí oblíbený, a přes Top09 v politice přežil, celkem už tam je asi 25 let. A zřejmě v ní bude strašit až do smrti.

15 Babeta Babeta | 14. února 2015 v 9:59 | Reagovat

Naprosto souhlasím s Milošem. Jeho hodnocení Kalouska je velmi trefné a pravdivé. Hodně lidí je zvědavých kolik let mu to ještě vydrží a kolik stran poctí svým členstvím.

16 Čerf Čerf | E-mail | Web | 14. února 2015 v 11:42 | Reagovat

Když si čtu některé výlevy hanící tohoto novodobého českého univerzálního ďábla, vždy se napůl směju a napůl uvažuju o tom, že to je prostě nutná daň za vymýcení analfabetismu, protože i největší tupec dnes dokáže - alespoň tedy z technického pohledu - psát :-).

Hodně lidí u nás je po okraj naplněno kolem dokola rozdmychávanou žlučí a pocitem, že by se měli mít lépe, než se ve skutečnosti mají, a někdo by se o to měl sakra postarat. No a když se očekávání nenaplňují, v očích mnoha lidí za to musí být někdo odpovědný, a vždycky je přijatelnější nesmysl, že za jejich frustrace může Kalousek, než že původci mnoha z nich jsou oni sami.

Jsem přesvědčený, že většina z horlivých antikalouskovců ho nikdy na vlastní oči neviděla a nikdy s ním nemluvili. Měl jsem kdysi příležitost vidět několik podobných "bojovníků" (byli to tehdy moji kolegové v práci) v přímé konfrontaci s tím, koho tak nenáviděli. Divže se před ním neplazili a cvrlikali svoje "pane předsedo..." s takovým medovým úsměvem, že si na to musím vždycky vzpomenout, když si od podobných nenávistných "odvážlivců - teoretiků" přečtu, na jak dlouho je Kalouska třeba zavřít, protože může i za globální oteplování :-).

17 sarushef sarushef | Web | 14. února 2015 v 12:31 | Reagovat

A je to taku všeho, Kalousek je jen jeden z případů. Holt se nám nechce přemýšlet.

18 Libor Libor | Web | 14. února 2015 v 14:01 | Reagovat

Takové to bylo asi vždy, počátkem devadesátých let se říkalo, "můžou za to - anonymní - komunisté", pak se vina svalovala na sociální demokracii, která "projedla zdroje", teď je to - stejně iracionálně - Kalousek, atd.

19 Jarmila* Jarmila* | Web | 14. února 2015 v 14:41 | Reagovat

Souhlasím s Milošem.
Netvrdím, že za všechno může Kalousek, ale chytrý je jak opice. Ke všemu se vyjadřuje, jakoby studoval snad všechny obory na univerzitách.
Při zaslechnutí jeho jména se mi otvírá kudla v kapse. Nemohu ho vystát!
Je to snad největší přeběhlík v Parlamentu. Vždy vsadí na nějakou stranu, která má zaručený vstup do sněmovny a drží se jí, dokud z toho profituje. Takhle se tam "úspěšně" plácá už od začátku.
Prostě a jasně neopřela bych si o něj ani kolo!
Takových kreatur je tam víc, ale nelezou pořád na obrazovku a do jiných médií.

20 navzdysam navzdysam | E-mail | Web | 14. února 2015 v 15:04 | Reagovat

Výborný článek. Nedokázal bych to napsat lépe. Nikdy jsem KDU-ČSL ani TOP 09 nevolil (z TOP 09 mám rád jen Karla), ale v poslední době je mi toho Kalouska nějak líto, jak se do něj tolik lidí strefuje a viní ho z věcí, za které opravdu nemůže. Obávám se, že ty kecy nepřestanou ani ve chvíli, kdy Kalousek skončí v politice. Bohužel i v dnešní době občas narazím i na kecy, že za všechno může Havel.

21 Marillee Marillee | E-mail | Web | 14. února 2015 v 20:20 | Reagovat

Kalouska fakt ráda nemám, je to vyčůranej politik, co si budem povídat. Ale že by lidi vinili ze všeho jeho, jsem si opravdu nevšimla. No, budu muset víc koukat. :) Ale rozhodně to správné není, lidi by se měli chovat trochu víc tolerantně a nejprve si uklidit před vlastním prahem.

22 Loretten Loretten | Web | 14. února 2015 v 21:15 | Reagovat

Je to takovej "fenomén" něco streotypního pro Čechy...neber jim to, když to k nim patří i kdyby to teda bylo sebeblbější. :D

23 valin valin | Web | 15. února 2015 v 7:32 | Reagovat

Internet je mnohdy stokou všech splašků, ale zase na druhé straně nic tě nenutí se v těch splašcích brodit. Existuje přece demokratický prvek - právo výběru. Možná, kdyby sis místo žumpalistického čtení poslechla přenos ze sněmovny, viděla bys věci jinak. A nebo až se ti třeba v budoucnu stane, že v rámci přežití budeš muset s vysokoškolským diplomem v kapse sedět v pokladně hypermarketu, za velmi nízký plat, nepodporována svými rodiči, budeš dost nemile překvapená. Samozřejmě netvrdím, že za to bude moci Kalousek.. Ale víc takových Kalousků, kterých na naší politické scéně je opravdu dost.
Lidé nadávají obecně na všechny politiky, o kterých se píše tam, kde se pod článkem dá diskutovat. I to je prvek demokracie. A že Kalousek je politický turista, politický Kostěj nesmrtelný a šedá eminence, o tom není pochyb.

24 Zauber Zauber | 15. února 2015 v 8:03 | Reagovat

Kalousek je takový zmetek, že mu vězeň Kájínek nesahá ani po kotníky. Kdyby skutečná spravedlnost v tomto neskutečném státě normálně fungovala, tak by Kajínek byl dávno na svobodě, zatímco Kalousek seděl na doživotí.

25 Miloš Miloš | Web | 15. února 2015 v 8:58 | Reagovat

[16]: Uvádím konkrétní věci na ministerstvu obrany, za které by Kalousek měl sedět, jinak je mně úplně ukradený, stejně jako ostatní politici, nespoléhám se, že by mně někdo z nich "něco dal", k volbám nechodím a starám se o sebe.
Na Kalouskovi je poslední dobou nápadná značná hysterie, jeho vyčpělý maskot přestává působit a na zářné výsledky ve volbách může zapomenout. Do Parlamentu ještě proleze, ale na vládní funkce může zapomenout.

26 Miloš Miloš | Web | 15. února 2015 v 9:09 | Reagovat

[25]: ... 2-krát "může zapomenout" - nečtu po sobě.

Jen dodám, že Kalousek je už člověk minulosti, Babiš mu vzal vítr z plachet a to ho žere. Ještě ho z toho klepne.

27 Čerf Čerf | E-mail | Web | 15. února 2015 v 10:17 | Reagovat

[25]: Pokud vím, tyhle dávné kausy z "obrany" se prošetřovaly horem dolem a žádná trestní odpovědnost vůči Kalouskovi z toho nevyplynula. Nemám proto rád, když kdejaký právní analfabet (čímž teď nemyslím tebe, ale v internetových debatách je takových samozvaných soudců spousta) přesně ví, jak mají soudy soudit a koho mají zavřít, většinou podle toho, co on sám svým citem považuje za spravedlivé. I kdyby 90% lidí bylo přesvědčeno, že dotyčný politik má jít "do tepláků", v tomto případě se prostě nepostupuje podle všelidového hlasování a je to tak správně. Víš dobře, že se o dění v téhle zemi zajímám soustavně a velmi podrobně, ale sám bych si nikdy netroufnul říct, že někdo má jít sedět, jen podle informací, které se ke mně dostanou z médií. Máš-li přesnější a průkaznější informace o trestní odpovědnosti kohokoli z politiků včetně Kalouska, předej je orgánům činným v trestním řízení. Nejsou-li takové, budeš se muset smířit s tím, že je takový člověk před zákonem bezúhonný, i kdyby to byl z pohledu etického odsouzeníhodný zmetek.

28 Miloš Miloš | Web | 15. února 2015 v 11:43 | Reagovat

[27]: Potíž je v tom, že 90. léta byla "útěkem před právníky" a mnoho z dnešního pohledu (a v každé civilizované společnosti) kriminálních činů (např. tunelování) nebylo tehdy postižitelných. A po těch letech už zřejmě je všechno promlčeno.
Ano, podle mě je Kalousek bezúhonný, ale z etického pohledu odsouzeníhodný zmetek.

29 Miloš Miloš | Web | 15. února 2015 v 11:50 | Reagovat

[28]: "A po těch letech už zřejmě je všechno promlčeno", i kdyby to trestné bylo, stačilo to nevyšetřovat, na tom samozřejmě vládní klika (kam patřil i Kalousek) neměla zájem.
A navíc vždy se to dalo posunout někomu, kdo to zametl pod koberec (viz Čunek - Salichov).

30 Honza Honza | Web | 15. února 2015 v 12:35 | Reagovat

To, že Kalousek za některé věci nemůže ještě neznamená, že se tím vyvléká z odpovědnoti za věci, za něž prokazatelně může. Kalousek není nedotknutelná osoba a pokud panují pochybnosti, pak je nutné je prošetřit. Tento stát a tento národ byl jeho "prací" poškozen. To je bez debat.

31 Šárka Šárka | Web | 15. února 2015 v 15:58 | Reagovat

Tak nejsem jediná, kdo si toho všimnul...Tohle by si povinně měli přečíst všichni diskutéři Novinek a podobných stránek. Mě není pořád jasné, proč si vybrali zrovna Kalouska, proč zrovna on je tak "oblíben." Jen čistě ze zvědavosti. Hlavně mi ale přijde, že když se chce člověk stát diskutérem na novinkách, musí předtím vyplnit dotazník a vyplnit tam všechny odpovědi tak rudě, jak to jen jde, aby ho vůbec pustili ke slovu.
(Teď když čtu tu facebookovou stránku, smíchu už se neubráním)

32 Jana Jana | E-mail | Web | 15. února 2015 v 17:34 | Reagovat

je úžasné, že na blogu je tolik lidí s mozkem v hlavě :) Vždycky mne potěší, když čtu něco od normálního člověka, co si na nic nehraje než článek na (dejme tomu těch) Novinkách a úplně mne to sžírá, jaké blbosti to rozproudí... jednou o mně napsaly novinky článek a ty komentáře... No brečela jsem dva dny, než mi došlo, že lidi jen závidí a shazují vinu na jiné :)

33 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 15. února 2015 v 17:57 | Reagovat

Děkuji za vaše komentáře k věci. Jak již jsem avizovala, není mým cílem očišťovat Kalouska a popírat jeho skutečné viny, článek jako takový je primárně o lidech, kteří se nedívají a problémy do hloubky, bez hlubšího bádání hledají a nalézají příčinu ve veřejností neoblíbených lidech. Ano, jsou tu důvody, proč ten člověk neoblíbený je. Ale tohle je fakt přilévání oleje do ohně, potvrdí se, že kdosi krade, další začnou roztrubovat, že i fyzicky napadá, další rovnou, že vraždí a nakonec je ze zloděje mezinárodně hledaný kriminálník. Takhle lidi fungujou, přesně takhle vznikají drby a žel bohům ti, kteří si na internetu berou prostopášně do huby jména neoblíbených činitelů bývají těmi nejoblíbenějšími.

34 Rainy Rainy | Web | 15. února 2015 v 20:44 | Reagovat

Moje rodina patří do toho zbylého jednoho procenta. Říct, že nám Kalousek "zničil" život je sice možná trochu silný kafe, ale nakonec může za spoustu nepříjemností, které nás během posledních let potkaly.
Když nastupoval k úřadu, žili jsme si doma pěkně a dokonce uvažovali o tom, že začneme stavět barák. Máma i jako invalidní důchodce měla práci, platila méně za léky... a vůbec se věci nezdály být (minimálně po finanční stránce) tak strašné. S Kalouskem se to změnilo. Stát měl šetřit. Poplatky, ztracená práce, daně... Rázem se z nás stali lidé žijící prakticky ze sociálních dávek. Sny o baráku uletěly komínem a rodina se rozhádala...
Nenávidím toho chlapa.

35 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. února 2015 v 20:45 | Reagovat

[16]: Petře, mnoho lidí ví přesně, co by mu řeklo, ale při setkání ztratí řeč. Protože on, i když je sebevětší prevít, vyzařuje pocit moci a lidi v ten moment znejistí. Navíc - zkusil bys s ním, netrénovaný, vést debatu? Kristepane, on má dvacet let praxe v tlučení hubou, mystyfikování, umlácení argumenty. Stejně tak to platí u konfrontací s vedoucím v práci, nedejbože ještě s vyšší šarží.

Moniko, chápu, cos tím chtěla říct(už jsme si vyměnily i nějaké názory na FB a to myslím že docela slušně), ale je fakt, že tenhle člověk udělal škody, které setrvávají i po jeho změnách postu. Mimo to, že střídá strany a točí se jako korouhvička, nemá absolutně žádnou zodpovědnost za to, co způsobil - a o těch parašutistech  jsem už kdesi taky četla. Odpovědnost za dva promarněné životy a ono se vůbec nic nestalo. Někde holt lidský život má cenu, a jinde zase nemá, aspoň u nás a na východ od nás určitě.
Netvrdím, že může za to, že jsem včera připálila koláče, ale čert ho vem. A celou skvadru podobných s ním.

36 Čerf Čerf | E-mail | Web | 15. února 2015 v 21:25 | Reagovat

[35]: Vendy, samozřejmě, že bych s ním debatu vedl, byť bych nejspíš nevyhrál. Nemám ale potřebu partnera v diskusi za každou cenu porážet, cílem diskuse je přece tříbení názorů a argumentů a nikoli knockout soupeře. Nejsem ale asi pro takovou debatu nejlepším adeptem. Nepochybuji, že má Kalousek spoustu špatných vlastností (které jsou v praktické politice bohužel třeba, i když jimi můžeme opovrhovat), ale pokud jde o čistě politické názory, je určitě víc toho, na čem bychom se shodli, než o co bychom se do krve pohádali. Ale dvě pro mě zásadní rozporné věci přece jen existují (o nich se ovšem pohříchu v internetových diskusích prakticky nemluví), takže bych si podobnou diskusi rozhodně užil, ale byla by z mé strany bez předsudků a apriorní nenávisti :-).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Zanechte komentář, neboť zpětná vazba je motorem pokroku. :-)


Kopírování jakýchkoliv článků, fotek, obrázků a vytváření kopií mých šperků bez svolení je zakázáno! Umístěním reklamy souhlasíte s jejich okamžitou likvidací a označením vaší osoby vulgárním výrazem pro ženské (příp. mužské) přirození. Za reklamu pro hlasování hlasuju pro soupeře!

Design by Violett - pieklo.blog.cz
Autor obrázku v záhlaví: annick