Ukončený osobní blog české šperkařky, jíž učarovaly korálky.

Degenerace reklamou

12. srpna 2013 v 22:19 | Monica Otmili |  Život kolem nás
Pokud se to správně podá, lidé skočí na všechno, až je kolikrát zarážející, jakou tupost kdekdo bere vážně. Jsou tací, kteří si nevytvoří vlastní názor, pouze přebírají názory a postoje ostatních, řídí se jimi a jejich osobnost ztrácí sama na sobě. Už to nejsou oni, ale pouhá směs různých vlivů. Jinak řečeno - tupé ovce. A není tajemstvím, že zaručeným prostředkem, jak udělat z člověka ovci, jsou média jako třeba televize. Občas si říkám, že bychom ju měli vyhodit z okna a byl by pokoj. Právě televize mě inspirovala k tomuto článku. Konkrétně reklama na BeBe sušenky.

Myslela jsem, že nemá cenu opět rozmazávat špatný vliv reklam na smýšlení lidí, protože toho jsou si skuteční lidé - nikoli ovce - vědomi. Nedá mi to však, a ještě jednou (a dost možná ne naposled) si musím rýpnout. Některé reklamy svojí tupostí vyloženě bijí do očí.



Na úvod jako výtvarník (mohu-li si tak říkat) uznávám kreativitu reklamních vývojářů. Ať už propagujeme cokoliv, pokud je to nové, na to, aby se to vůbec prodávalo, je třeba propagace. To je základ úspěchu. Bez toho není velká šance, že výrobek někdo objeví. A protože prsaté ženské se objevují v reklamách na cokoliv a už je to nuda, tož je třeba vymyslet něco nového. Tak vznikla reklama na BeBe, která hlásá, že tyto sušenky jsou ideální k snídani. Taky se vám zdá, že to je pitomina na entou? Sušenka jako snídaně... Organismus je po spánku vyhladovělý a neříkejte mi, že jej nasytí čtyři deseticentimetrové (a 5 mm tlusté) sušenky. A že uvolňují v průběhu dne energii? (Že by načasované obilí?) Ať, ale ta žaludek přece nenasytí. Věřím, že hyperaktivní může být i hladový člověk. Zadruhé, žaludek ty keksíky zpracuje ještě dřív, než za těch šest hodin, takže se energie uvolní naráz po strávení.
Jenže v praxi to vypadá tak, že za pár měsíců skutečně někteří začnou sušenky snídat. Nebýt té reklamy, ani by je to nenapadlo. Proti těm sušenkám nemám nic, chutnají mi, jedla su je od mala, ale ta reklama je vyloženě slepičárna.

Zůstaneme u sušenek. Oreo, ukázkový příklad, jak udělat z obyčejné sušenky senzaci. Prostě jí namočíme do mléka (a všichni si z toho sedneme na zadek). Dávno jsem kdejaké sušenky drobila do jogurtu a máčela do čaje, věřím, že někdo další je máčel zase do mléka. Ze slova "omlékovat" se mi z jazykového hlediska dělá blivno a jakožto puberťáka mě automaticky napadne sexuální podtext. Jak su zjistila, nejsem sama. (← To není obhajoba.) K tomu budeme propagovat den otců (nutno podotknout, že dost lidí by ale do teď nemělo ani šajna, že tento svátek existuje), a to až tak, dokud si všichni nebudou automaticky s tímto dnem vybavovat modrou a mléko. Znám dost lidí, kteří to kupují, chutná jim to. Zbývá otázka, zda by si Oreo koupili i v případě, že by jej jako neznámou sladkost objevili náhle v obchodě.

Z Brumíka, hravé svačinky pro malé objevitele, se prvňák o velké přestávce zaručeně (ne)nají. Pamatuji si, když to bylo nové a spolužáci jej opravdu začali nosit k svačině. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby se jejich svačina neskládala pouze z Brumíka a pití.
Nábytek od XXXLutz v pokoji mám a věrně slouží svému účelu, ale to jejich chytlavé "Tatatata" už doufám, že se nebude opakovat. Prý to vyhrálo i nejstupidnější reklamu, nedivím se.
Banky jakoby mi vnucovaly, že já vlastně potřebuju k tomu, abych byla v životě šťastná, nějaké půjčky. Dost často s obřím úrokem; že si někdo půjčí od někoho, kdo chce úrok pomalu 30 %, to mě též zaráží.
Mountfield mi dá slevu na sekačku, revoluční přístroj (=obyčejný odšťavovač) mi zase pošle Horst a Gábi a k tomu dostanu rovnou dvě sady misek zdarma a nestojí to tři tisíce, ani dva tisíce, jen 1999.
Plínky, které absorbují i tekutou stolici jsou super pro mamky, které se s dětmi potřebují pohybovat v terénu. Nemají ale vliv na i to, kdy se dítě naučí chodit na nočník? Že to děti někdy i ve čtyřech letech neumí, není žádná sranda, bez toho je do školky nepřijmou.
Dáma s umělými řasami mě má navést ke koupi řasenky, dvacítka ke koupi krému proti vráskám.
Dobrý gól jsou též reklamy na vložky, z nichž vyplývá, že se díky nim budu cítit při svých dnech ještě lépe, než normálně. Tak kde se stala chyba, že mi to nefunguje, byť používám Always i Naturelu? Apeluji na chlapy, kteří tyto reklamy vymýšlí, aby si laskavě uvědomili, že strkají nos do něčeho, čemu nerozumí. Hygienické vložky jsou spotřební zboží, které my ženy budeme kupovat vždycky, dokud důsledkem evoluce menstruace nevymizí. Takže nepotřebují žádnou reklamu. Viděli jste někdy reklamu na chleba? Na toaleťák, rajčata, sirky nebo třeba obyčejné tužky?
Říkám si, že je snadné se nechat zlákat, stát se ovcí a něčemu naletět, však proč nepřiznat, že i mně se to párkrát stalo, s navijákem jsem spolkla například tento hoax. Měla jsem období, kdy mě i některé reklamy oslovovaly, naštěstí už je to pryč. Těžší je přivést takové, kteří věří absolutně všemu, opět k selskému rozumu. Je mi jich vlastně líto a nezbývá,než veřit, že se třeba jednou poučí, když to či ono nebude tak skvěle fungovat (a Margotka je nepřenese na Hawai - to už prosím berte s nadsázkou, z nikoho nechcu dělat totální blázny). Dokud tady bude hromada ovcí, které budou kupovat bez rozmyslu, výrobky a reklamy přijdou nové a nové a tento kruh nebude brát konce.
Toto by mě osobně od koupi spíš odradilo, než přilákalo.

Najdou se ale i pěkné reklamy, na které se člověk koukne rád. Já nedám dopustit třeba na ty propagující Domestos, vždy mě pobaví.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Cleo Cleo | Web | 12. srpna 2013 v 22:55 | Reagovat

Tohle je doba plná komerce. A máš pravdu, takový objem jako na tý reklamě bych fakt nechtěla :D

2 Sasanka Sasanka | Web | 12. srpna 2013 v 22:57 | Reagovat

Na jednu stranu je fajn, že reklamy jsou. Jak bylo řečeno, nový výrobek potřebuje propagaci (reklamu), aby vůbec moh být prodáván. A i v reklamách na bebečka mají pravdu, protože bez snídaně jsou i obyčejn věci těžší. Nic ale nenachradí poctivej rohlík s poctivým máslem (tak fajn, kupujeme ramu a to ještě jenom, když je v akci) a poctivou marmeládou (tou nejlevnější z Lidlu).
Někdy jdou ale sami proti sobě. reklama na Oreo je tak pitomá, že bych si ty sušenky nekoupila ani kdybych měla hladovět. A do tý banky, jak vždycky na tlusťocha spadne zelená polovina obrazovky, bych ani nepáchla.

3 Guizmo Guizmo | E-mail | Web | 12. srpna 2013 v 23:04 | Reagovat

Já si zrovna oreo koupila náhodou v Albertu i když jsem to nikdy neviděla a ta černá barva mě odrazovala, ale já když jdu do obchodu, tak je zázrak když si něco vyberu. Nakonec jsou to moje oblíbený sušenky, ale jen když se mlíka nedotknou.

4 V. V. | Web | 12. srpna 2013 v 23:33 | Reagovat

Před chvílí jsem dokoukala Český sen, jak příhodné :D Dobré výrobky se prodávají samy, na ty ostatní je reklama. A reklamu řeší absence televize v mém bytě a blokování reklam všude na internetu :)

5 Teeda Teeda | Web | 12. srpna 2013 v 23:46 | Reagovat

Taková kofola je na reklamy borec. Má za sebou spousta takových, který jsou už legendy - "zahnutý zuby nahoru", kofolásci, "dáš mi napít", skoro každá jejich reklama je výborná.

No, člověk nesmí věřit všemu, ale je fakt, že jim jde i o to, aby sis zafixovala v hlavě tu značku. Když se pak orientuješ v regále, kde nevíš, tak logicky saháš po něčem, co ti zní jako známý.

6 taradorizp taradorizp | E-mail | Web | 13. srpna 2013 v 0:54 | Reagovat

Musím se zastat BeBe sušenek. :D Poslední dobou teda moc nesnídám, ale když už mám ráno fakt nesnesitelný hlad, uvítám je. Dokonce jsem byla i překvapená, že mě zasytily, nebyla jsem unavená a znovu hlad jsem dostala až někdy odpoledne. :) Ale teda kvůli reklamě jsem si je nekoupila. :D

7 maglaiz maglaiz | E-mail | Web | 13. srpna 2013 v 10:36 | Reagovat

A co reklamy mobilních oprátorů alias "falešný sob" a "slušný krtulník"?
Jó, reklamám jsem podléhala jen jako dítě. Zatraceně moc jsem chtěla čůrající panenku! A všechna lega! A autíčko Hot wheels s dráhou na stěnu. :-D Ano, milá ditka, tohle není výstřelek poslední doby, ale hodně stará záležitost.

Je zajímavé, že čím jsem starší, tím méně a méně se koukám na televizi. Mám ji má puštěnou v obyváku jako hudební kulisu, takže když jsem dole, spíše filmy a reklamy poslouchám. Onehdá se mi stalo, že jsem se v obchodě zamyslela, a pak jsem se přistihla, jak se koukám na nějaký výrobek a slovo od slova recituji zpaměti reklamní slogan :-D Je to děs, co ty reklamy z člověka neudělají, chodící reklamní spot.

8 Kariol Kariol | Web | 13. srpna 2013 v 10:57 | Reagovat

Proto taky nekoukám moc na televizi. Filmy si většinou stahuju z netu, nebo si koupím DVD. Reklamy mě štvou ze stejných důvodů, jako tebe. Ty příklady jsou úplně výstižné. ;-)
[7]: Taky jsem jako malá budila rodiče, aby se šli podívat na tu reklamu, kde je nová panenka :-D

9 Zdebra Zdebra | Web | 13. srpna 2013 v 12:32 | Reagovat

Jak jsem viděla nadpis článku, tak jsem si hned vzpomněla na Český sen. To ukazuje, jak jsou někteří lidi blbí. Nejdřív se někam ženou a pak nadávají.
U většiny reklam si ťukám na čelo a nebo obracím oči v sloup. Nikdy jsem nechápala, jak se někdo z nějakých sušenek může zasytit. Leda tak na pár minut. A nebo jogurtu se taky člověk moc nenají, když si k tomu nevezme rohlík. Jogurt se hodí tehdy, když člověk nemá moc chuť k jídlu hned po ránu.
Ale teleshopping mě někdy baví sledovat. To je snad lepší než nějaké ty kriminálky, co furt dávají. :D Ale nic bych si tam nekoupila.
Oreo jsem měla jen jednou, ale za tu cenu... to si radši koupím disco.
Ta reklama na objem vlasů by mě taky spíš odradila. Celkově takový hřívy moc nemusím.

10 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 13. srpna 2013 v 18:32 | Reagovat

[2]: Neznat sortiment XXXLutzu, taky bych tam díky reklamě nepáchla. :D

[4]: Český sen, to vůbec neznám, vyrozuměla jsem, že se to ude týkat této problematiky, tak snad se k tomu nějak dostanu.

[7]: Co čůrací panenku, muselo to být Baby Born. Naonec su ho k Vánocům nedostala, ale dostala jsem jiné čůraci mimino. :D

11 maglaiz maglaiz | E-mail | Web | 14. srpna 2013 v 17:54 | Reagovat

[10]: Já dostala polohadrovou a byla stokrát lepší! :-P

12 Destinaetus Destinaetus | E-mail | Web | 15. srpna 2013 v 20:45 | Reagovat

Já reklamy už radši neřešim, protože většina je úplně dementních. Budto to má schválně erotický podtext (třeba to Oreo, to jim museli v tej reklamce bejt jasný hned). Nebo ten poslední obrázek "Napumpuj si objem", to by mohli klidně použít i reklamy na vakuové pumpy :D A to Lutx s tim tatatata, no já šílel a vypínal televizi jen to začlo.
Sice se říká, že čim debilnější reklama, tim spíš si to lidi zapamatujou a koupěj. Ale u mě to funguje obráceně. V Lutx bych si v životě nic nekoupil a Oreo mi připadá jak sušenka pro pedofily.
Takže asi tak :D

13 Čartkovova Čartkovova | Web | 17. srpna 2013 v 14:37 | Reagovat

Většina reklam svůj účel nesplňuje, ba naopak. Jen vidím reklamu na žvýkačky Airwaves a rázem mi naskáčou pupínky. Už kvůli té debilní reklamě bych si je nikdy nekoupila! Výše zmiňované reklamy mi také pijí krev. Když se dívám na film, který je minimálně pětkrát přerušen reklamou, musím to vytrpět. S vypnutým zvukem to je však o něco snesitelnější.

14 Mniška Mniška | E-mail | Web | 18. srpna 2013 v 14:58 | Reagovat

Nadpis o dege reklamě je dost výstižný. Reklamy přímo nesnáším, pokud nejsou aspoň vtipné. Na TV sice často nekoukám, ale jakmile do nějakého mnou sledovaného filmu vlezou, tak už mi vzlétne tlak, jak musím čučet každejch 20 minut na tucet reklam, kterých jsem viděla stokrát. Umím ocenit originální reklamu, ale když furt vidím, jak věčně perou, 70x za den si špiněj oblečení a sláva všechno je tak bomba zářivé! (přitom jsou skvrny, který prostě nevyperu, i kdybych si to prostě měla jen představit), tucet finančníků mi nabízí v dárkovém obalu možnost být zadlužená, a když se mi furt připomínají krvavé dny... uff, nejen, že lidi ztrácejí představivost, ale ještě je to čím dál víc stupidnější.
Mimochodem ty Oreo sušenky mi nechutnaly. Prostě nějaká prach obyčejná sušenka. Ani mlíko tomu nepomohlo.
Jinak super článek, nad svým komentářem jsem se sice zachmuřila, ale jinak mě článek rozveselil :D

15 Dragell Dragell | Web | 22. srpna 2013 v 13:37 | Reagovat

A lidi se mi diví, že se nerada koukám na televizi, když mi tam takové věci furt chtějí vnucovat :D

16 Luné Luné | Web | 22. srpna 2013 v 18:02 | Reagovat

K tomu snad ani není co dodávat.. smutný to svět..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Zanechte komentář, neboť zpětná vazba je motorem pokroku. :-)


Kopírování jakýchkoliv článků, fotek, obrázků a vytváření kopií mých šperků bez svolení je zakázáno! Umístěním reklamy souhlasíte s jejich okamžitou likvidací a označením vaší osoby vulgárním výrazem pro ženské (příp. mužské) přirození. Za reklamu pro hlasování hlasuju pro soupeře!

Design by Violett - pieklo.blog.cz
Autor obrázku v záhlaví: annick