Ukončený osobní blog české šperkařky, jíž učarovaly korálky.

(Asi nejen) česká "geniální" taktika voleb

27. ledna 2013 v 15:17 | Monica Otmili |  Politické okénko
Dá se říct, že Česko žije volbami. Rozdělili jsme se na dvě části, přátelé se najednou hádají. Ze všech světových stran na mě srší až zaujatost některých, kteří se přes výsledek prezidentských voleb nedokážou přenést. A ono by to mohlo dopadnout úplně jinak, kdybychom se k volbám postavili s jiným přístupem. K výsledku voleb řeknu jediné, protože to není téma, kterým se chci teď zabývat. Zeman mi nevadí, myslím, že charakterizuje národ až moc dobře. Nevadí mi ani "Karel,"podotknu jen, že se mi nelíbí jeho projev. Miloš je mi sympatičtější, ale kdyby Karel vyhrál, nevadilo by mi to. Mně je výsledek de facto jedno, hlavně že ten volební humbuk bude konečně za námi. Vlastně ne, to co včera Facebook prezentoval stylem "Držte se, přicházejí statusy o Zemanovi." je teď kolem nás a lidi nadávají, koho že jsme si to vlastně zvolili. Přitom by stačilo tak málo.



Pořád kroutíme hlavou nad našimi politiky, nadáváme nad stavem vlády ať už, že tam sedí debilové, zloději, nebo pořád ti samí. Kdo z mé generace uvažuje, že bude politik, když vidí, jak to tam vypadá? Možná je zatraceně těžké se do velké politiky dostat jako jedinec, když tam nemá dotyčný žádné kamarádíčky. Jednoho dne však stejně ti Topolánkové, Paroubkové, Nečasové, Kalouskové, Vondrové, Fisherové a Peake vymřou. Zdá se mi, že na tento fakt se jako voliči upínáme až příliš, protože ano, pořád tam máme ty samé strany. Proč to tak asi je?

Protože většina Čechů volí stylem: "Ha, líbí se mi strana XYZ. Jelikož je to však strana malá, určitě jí nikdo nebude volit, protože je jasné, že šanci nemá. Tak já jí nebudu volit taky. Teď musím zvolit to menší zlo." Dotyčný se zastaví a dle toho, zda je pravičák nebo levičák si vybere buď mezi ODS a TOP09 nebo ČSSD a KSČM.
A takhle si to řeknou stovky, tisíce, desetitisíce lidí. Fakt ooobrovská šance změnit složení politiky... Tady leží zakopaný pes, s předpokladem, že se nedostanou, nedáváme šanci méně známým stranám. Beru, že je na tomto systému určité procento pravdy, ale tak sakra lidi, proč se nedohodnem mezi sebou? Dnes je tolik možností, připojíme se na Facebook, prostřednictvím založení stránky/skupiny/události najdeme příznivce strany XYZ, a ti budou hledat i ve svém okolí a domluvíme se, že v příštích parlamentních volbách budeme tuto stranu volit. Tak zajistíme, že si dodá odvahu více lidí a tudíž se ta šance, že se tato strana do parlamentních křesel dostane, několikanásobně zvýší!
Jak jinak můžeme změnit politiku, než tam pustit úplně nové lidi a názory? Stejně tak tomu mohlo být u prezidentských voleb a třeba by se zápas Zeman X Schwarzenberg vůbec nekonal.

Samozřejmě určitou roli v rozhodování, koho si vlastně zvolíme, hraje kampaň. Ne každý zkrátka sleduje politiku jako jeho hlavní zájem (a divím se, že ti, co to dělají, se ještě nezbláznili). Což mi připomnělo, že su za celou dobu předvolebního humbuku neviděla jedinej plakát pro Zemana, a to bývám v Práglu. Z plakátů, restaurací, placek na oblečení lidí, všude na mě koukal samý Karel. (I když přítel zase tvrdí, že zemanovských plakátů viděl dost, tak nevím.) Není nic lepšího, než umístnit plakáty dvou největších rivalů vedle sebe a každý rovnou třikrát. Nebo se vzájemně zesměšňovat stylem "Naše strana dá nahoru fotku rozesmátého předsedy a pod to fotku rivala, který je zachycen vyčerpaný nebo jakkoliv nabrušeně se tvářící." Je mi fuk, o jaké strany se jednalo, ale tohle jakožto kampaň bylo tak dětinské, že člověk opravdu nevěděl, co si o politicích myslet. Su zvědavá, kolikrát podobné úkazy při příštích volbách zase spatřím. Aspoň, že při těch prezidentských jsem neviděla rozesmátého zemana a pod tím spícího Karla nebo Karla s úsměvem a pod tím ožralý Miloš.
Když už su u té kampaně, všichni asi znáte kauzu s řidičem, který si dovolil na kampaňové plakáty přimalovat politikům tykadla. Zajímavé, že tu trvá desítky let kdyby jen dopadnout, ale i odsoudit zloděje a jiné kriminálníéky, přesto měli řidiče chycenýho ihned.

Na závěr ještě zmíním protesty proti vedení KSČM v jednotlivých krajích. Vím, že nejen starší občané, ale i skutečně mladí lidé volí komunisty. Jednak tedy co se teď divíte? Zvolli jste je vy. A určitě v tom hraje roli ta naše "geniální" volební taktika. Co však zaráží nejen mě, ale i celou třídu a spoustu dalších lidí, je skutečmnost, že extrémní pravice byla zakázána, proč tedy nebyla zakázána i extrémní levice? Na domovní nástěnce jsem uviděla letáček KSČM a po přečtení oslovení "Vážené soudružky, vážení soudruzi! Milí občané!" se mi jaksi udělaly mžitky před očima a v hlavě hlodala otázka, zda je to myšleno vážně.

Tak uvidíme, jestli někdy budeme schopní se dohodnout a společně politiku změnit, nebo budem neustále jen nadávat. Budoucnost je nejistá. A co se týče prezidentských voleb, tak su skutečně ráda, že jsem ještě nemusela k volbám.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Karel nebo Zeman?

Karel! 54% (330)
Miloš! 46% (281)

Komentáře

1 Fée Fée | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 15:42 | Reagovat

K těm propagačním plakátům - viděla jsem asi jeden Karlův, za celou dobu, za to Zemana jsem viděla pořád a všude :)

Vadí mi na něm hlavně to, že je vulgární, arogantní a lže. Neustále a pořád lže. Kampaň staví na negativní stránce rivala a jen tahá špínu či zesměšňuje. Už jen čekám, kdy urazí nějakého státníka, aby si zase všichni říkali, jací jsou Češi pepíci (jako když Pan profesor štípnul pero).

Ale nad výsledkem voleb si myji ruce, volila jsem hlavou i svědomím a Miloš to nebyl (ani jednou). Tudíž i teď si můžu nadávat, protože jsem udělala svoje maximum proto, aby se Milda prezidentem nestal :D

2 Mniška Mniška | Web | 27. ledna 2013 v 15:46 | Reagovat

Opět nebudu originální, protože pod tohle se Ti poděpíšu.
Přesně jak jsi říkala: "Nebudu volit tohodle, protože mám dojem, že to bude na nic." Tak tenhle přístup byl hodně u Táni Fischerové, vioděla jsem tolik komentářů, které vypovídaly přesně o tom samém - Táňa se mi líbí a její názory, ale volit jí nebudu, protože vím, že tonevyhraje." Takže ano, můžu potvrdit tenhle přístup.
Já osobně volila Zemana a vyjádřila jsi to taky pěkně, charakterizuje náš národ (i když proto jsem ho samozřejmě nevolila, jen mi prostě přijde upřímnější a sám sebou, že je hulvát, to nevím, já ho sprostě mluvit neslyšela). Ale kdyby vyhrál Karel - s čímž jsem ale počítala, protože já osobně neznám nikoho z mého okolí (kromě mé rodiny), kdo ho volil, většinou mi i známí nadávali - tak bych se nezbláznila, chleba levnější nebude. Přeci jenom ten prezident zase tak velkou pravomoc nemá, co si budeme povídat. Fakt je mi to ale divné, ne, že bych si stěžovala, to samozřejmě ne, ale já opravdu můžu spočítat na prstech jedné ruky lidi, které znám, co volili Zemana a přesto vyhrál.
S tím, že se vyhodila krajní pravice a totéž se neudělalo s krajní levicí, to byla taky trefa do černého a přitom s nimi máme zkušenosti, že? A ne zrovna dobré...

3 Polgara Polgara | Web | 27. ledna 2013 v 16:19 | Reagovat

Mluvíš mi z duše. Asi víš, že už jsem to jednou řešila, ale nedá mi to abych to nepoznamenala znovu, i když vím, že to bude asi hodně naivní názor.
V prvním kole jsem volila Fischerovou, která mi byla nejsympatičtější a doufala jsem, že se dostane mnohem dál. Nicméně mě zarazilo, kdo nakonec postoupil. Karel a Zeman. S ani jedním nesympatizuji, tudíž jsem k druhým volbám nešla.
Zarazilo mě však chování některý z nás. Nevím, co si mysleli, ale  volit jedno ze dvou menších zel je trochu krátkozraké a pak nadávat na to, že Zeman není mým prezidentem, vytvářet roztodivné skupiny a tak podobně je už dle mého zbytečné. Mělo se to ovlivnit v kole prvním, dát šanci těm méně viditelným a ne si říct, že nemá cenu volit někoho menšího...teď už je pozdě něco řešit.

4 Matthias Matthias | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 16:21 | Reagovat

"eman mi nevadí, myslím, že charakterizuje národ až moc dobře. Nevadí mi ani "Karel,"podotknu jen, že se mi nelíbí jeho projev. Miloš je mi sympatičtější, ale kdyby Karel vyhrál, nevadilo by mi to. "
- Vidím to stejně :)

Co se týče malých stran, ty mají šanci tehdy, mají-li nějakou osobnost (Viz VV a John) a docela slušnou propagaci. Facebook je trochu nešťastný v tom, že na něj nechodí určité skupiny lidí, které je třeba taky oslovit.

Zákaz extrémní pravice a levice by byl pořád nekonzistentní - aby to bylo fér, musel by se zakázat extrémismus u politických stran a to jakýkoliv - třeba ten náboženský :)

5 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 27. ledna 2013 v 16:37 | Reagovat

[3]: Kdybych mohla volit, volila bych právě ju.

[4]: S tím Facebookem máš pravdu, ale je to jedna z možností, však ti, co by se připojili mohou bez problému hledat mezi známmi, nebo šířit jejich názory sami a pokud by se lidem líbilo, začli by si vyhledávat informace. Pravda, že se staršími občany, kteří bývají proti změnám jakýmkoliv to bude těžší.
Náboženský extrémismus je zlo, ale tenzákaz je sproný., Janě, že by to bylo lepší, ale zas je tu náboženská svoboda, tudíž by to asi nikam nevyústilo.

[1]: Špínu na sebe myslím že vytáhli oba, takže to s lidmi na poslední chvíli ještě zamíchalo. Některé výroky Zemana mi taky nejsou sympatické, urážet Karlovu manželku nemusel, stejně tak knížecí právi první noci byl výrok hoden facky.

[2]: Tak jak píšeš, přijde mi lidovější a takový přístup mě bere.

6 Madrak Madrak | Web | 27. ledna 2013 v 16:51 | Reagovat

Kvuli objektivnímu názoru jsem se o to zajímal hodně a mám to dost prostudované. Dokážu říct minimálně dvacet záporů i kladů a každého a přesto mi přišla jako lepší volba Karel. Ale to je jedno. Jde o to, že celá politika je jen odraz našeho národa, našeho přístupu. Chtělo by to vyrvat s kořeny, ale to je bohužel moc těžké. Ale věřím že to k tomu směřuje, protože velké množství kauz je jen důkazem jak častěji se to dnes odhaluje a to by mohlo být odrazujícím pro ostatní.

7 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 27. ledna 2013 v 16:56 | Reagovat

Pokud by se to mělo říct opravdu popravdě, tak na tři části. Ta třetí část jsou ti, co je jim to jedno. Jako já.

8 The The | 27. ledna 2013 v 17:06 | Reagovat

Já mám tedy obrovský problém s tím, jak arogantní a neslušný hulvát Zeman je. Teď už na tu ostudu v zahraničí stačí jen počkat.
Zlatý Karel.
+ chtěla jsem říct, je mi líto Roithové, protože tu spousta lidí taky nevolila kvůli těm třem favoritům (Schwarzenberg, Zeman, Fischer)

9 Storycollector Storycollector | Web | 27. ledna 2013 v 17:11 | Reagovat

Teda já tě fakt nechápu. Na konci článku píšeš, že se ti udělalo mdlo z komunistů a na začátku se bez okolků přiznáváš, že jseš ráda, že je prezidentem Miloš Zeman?! Sám byl komunista a ještě se spřáhnul se Šloufou, který byl kurva i na komunistu?! asdfhg To mi hlava nebere... Že jsi nepodporovala knížete, nu což, byli i jiní kandidáti, ale zrovna Zemana, který ještě ke všemu přímo požádal KSČM o podporu! Inu, co se stalo, stalo se, teď už to nenapravíme. :(

10 Airen Glider Airen Glider | Web | 27. ledna 2013 v 17:17 | Reagovat

Asi se nevyjádřím nějak moc dlouze, protože se o politiku nezajímám. Jediná věc, co mě trochu štve je ta, že na stěnách školy bude Zemanův opuchlý obličej... :-) Ale jinak souhlasím, je mi to jedno ;-)

11 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 17:25 | Reagovat

Moni, nebuď naivní! Žádné sjednocení přes Facebook ani jinak funguovat nebude. Lidi zkusili dát šanci nové straně - dokonce hned dvěma. TOP09 a Věci veřejné měly být tou nadějí na změnu. Sama vidíš, jak to dopadlo.
Jinak mně se jevila jako přijatelná Roithová. Jenže když vím, že většina bude volit podle výsleků průzkumů veřejného mínění, pak opravdu nemá cenu dávat hlas někomu, kdo dostane 2,5 %. a tak jsem volit nešel. Nechci volit z nouze, tak raději vůbec.
Miloš Zeman není podle mých představ, ale nevadí mi. Radši bych byl, kdyby prezidentem byl nějaký filozof, někdo s duchovním poznáním, nebo aspoň s nějakou vizí. Zeman je ekonom a ekonom byl i Klaus. Ale co opravdu nechápu, proč si lidi vzájemně nadávají do komunistů a socek jen proto, že volili různě.

12 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | Web | 27. ledna 2013 v 17:35 | Reagovat

[1]: Sakra, kde to žiješ? Já to mám přesně naopak. :D Možná proto, že bydlím v Praze a tam je to všechno trošku jinak. ;)

13 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 27. ledna 2013 v 17:48 | Reagovat

[9]: Ano, protiřečí si to. Říkám, volit zatím nemůžu, ale kdybych mohla, v prvním kole by můj hlas dostala Fisherová, ne Zeman. Leč v tom druhém bych spíš vybrala jeho, je mi sympatičtější než kníže, navíc nemusím Evropskou Unii, a Karel se svými proevropskými postojemi netají. Avšak i kdyby to byl vyhrál on, nevadilo by mi to, neprožívám ty volby tolik. Stojím si za tím, co su napsala - nevadí mi oba, byť je mi jeden sympatičtější. A přiznávám, že ani tak ne z důvodu stránky politické minulosti, jako lidské.

[8]: Tak hulvátů v politice není málo... je mně líto všech "slabších" kandidátů až na Bobošíkovou, kteří mohli dopadnout jinak, kdyby se lidi k tomu postavili dle toho, co skutečně cítí a ne se zaměřit na největší býky a vybrat jen mezi nimi.

14 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 27. ledna 2013 v 17:53 | Reagovat

[13]: Ještě k tomu "A přiznávám, že ani tak ne z důvodu stránky politické minulosti, jako lidské." jak někteří napsali, může to vyznít, jako bych sympatizovala s hulváty. Zapůsobil jako osoba, která nemusí tu oficiální upjatost a dokáže tu atmosféruu uvolnit, zavtipkovat. Tím působí víc jako jeden z lidu a nevyzařuje z něj takový ten pocit "jsem něco víc." Ano, dokáže být i hulvát, beru to na vědomí jako jeho stinnou stránku.

15 Fée Fée | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 18:32 | Reagovat

[12]: Já to ale viděla v Praze! Tady u nás jsem neviděla nic! :D (Akorát poslední dva dny si někdo na plot naproti škole vyvěsil 'Volím Karla' :D)

16 Čerf Čerf | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 20:47 | Reagovat

Mě na tom zaujalo to, jak byla kampaň afektovaná, obě strany jako by povýšily volby na soubor Dobra se Zlem, přičemž Dobro samozřejmě byli vždy oni sami. Bude dlouho trvat, než se situace uklidní, pokud vůbec, ale jako pozitivum vidím, že volby hodně vtáhly mladé lidi, tak snad je to zase hned neotráví :-).

17 Destinaetus Destinaetus | E-mail | Web | 27. ledna 2013 v 21:44 | Reagovat

Souboj Karel vs. Zeman byl už předem odsouzen k tomu, aby se z toho stala jedna velká fraška.

Já se můžu pochlubit tím, že jak v prezidentských volbách tak i v posledních parlamentních jsem volil někoho jiného, než ty staré známé tváře.

Ale stejně se situace zlepší, až ta komunisty zdegenerovaná generace vychcípá. Mně nebaví se furt ohlížet do minulosti a řešit, jestli komunismus byl až tak špatnej nebo jestli odsun Němců byl chyba. Přestat to tak živě řešit, vzít si ponaučení a dívat se do budoucna.

18 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 28. ledna 2013 v 0:04 | Reagovat

[17]: Nemyslím si, že špatná volba nějak souvisí s generací, která vyrůstala v socializmu. Itálie nikdy socializmus nezažila a přečti si tohle:
http://www.novinky.cz/zahranicni/291444-berlusconi-pochvalil-mussoliniho-na-akci-pro-obeti-valky.html

19 Destinaetus Destinaetus | E-mail | Web | 28. ledna 2013 v 13:47 | Reagovat

[18]: Jenže Berlusconi je idiot co jen touží po moci. Jeho chování bych se nebál přirovnat k tomu Zemanovu.

20 Viollet Viollet | E-mail | Web | 29. ledna 2013 v 16:53 | Reagovat

Hoho. Já ti nějako nevím... Ono asi čechům vícej vyhovuje dělat chujoviny/guvno, aby si pak mohli stěžovat. Poslední dobou mi z tej české mentality tiká v oku...

Mimochodem, to by ani nebyl špatný nápad, s tym klubem! I já mám jakúsi nově utvořenou úchylku na horký vosk, hehehe...

21 Mniška Mniška | Web | 29. ledna 2013 v 22:21 | Reagovat

[20]: :D jo, chujoviny, to mě dostalo

22 mengano mengano | E-mail | Web | 2. února 2013 v 12:13 | Reagovat

[9]: Jo, jo, je to tak, máš pravdu.
Odpověď hledej v ne zcela dostatečné znalosti historie a v neumění dávat si některé věci do souvislostí. To je obecný poznatek, ne útok na autorku blogu.

23 mengano mengano | E-mail | Web | 2. února 2013 v 12:22 | Reagovat

[17]: Patřím ke komunisty zdegenerované generaci, u které se těšíš, až vychcípá. Za sebe ti můžu říct, že mám zcela čisté svědomí. To, že jsme vyrůstali za komunismu (nemohli jsme si bohužel moc vybírat), neznamená, že máme všichni v hlavě seno. Prosím, rozlišuj a negeneralizuj:)

24 amnestie amnestie | Web | 12. března 2013 v 13:39 | Reagovat

LSD může fungovat v některých případech jako lék. http://petr-boubel.blog.cz/1303/droga-lsd-muze-byt-i-lek LSD působí úlevu potíží u některých nemocí.

25 Amia Amia | Web | 1. listopadu 2013 v 14:56 | Reagovat

Ech, jen hrozně moc doufám, že přímá volba prezidenta už nebude. Protože vybrat si mezi Karlem a Zemanem, jeden jako druhej.
a stejně tak, skoro jsi to předpověděla - dopadli volby do parlamentu. :D
A do předních míst se dokonce, dost překvapivě, dostalo ANO. Malá strana, s přitažlivými hesly (mně přišla tak zjevně přitažlivá, že ne-e. A prý jo-o) a je tam. Alespoň nějaká změna :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Zanechte komentář, neboť zpětná vazba je motorem pokroku. :-)


Kopírování jakýchkoliv článků, fotek, obrázků a vytváření kopií mých šperků bez svolení je zakázáno! Umístěním reklamy souhlasíte s jejich okamžitou likvidací a označením vaší osoby vulgárním výrazem pro ženské (příp. mužské) přirození. Za reklamu pro hlasování hlasuju pro soupeře!

Design by Violett - pieklo.blog.cz
Autor obrázku v záhlaví: annick