Ukončený osobní blog české šperkařky, jíž učarovaly korálky.

Metalová škatulata (nehejbejte se radši)

22. ledna 2012 v 16:03 | Monica Otmili |  Hudební okénko
Aneb má to smysl se hádat?
Poslední dobou narážím pod různými články o albech, písních a metalu na komentáře, hádky lidí o tom, kdo je pravej metalák, kdo ne, co je sračka, není sračka a furt do nekonečna. Včera jsem se dostala na youtube, že si pustím Celtic Frost. Kapelu, co znám jenom po názvu. Zatímco se mi písnička díky idiotskému připojení načítala pomalu jak šnek, zaujala mě diskuze pod ní. "I hate modern metal..." (Pokud vím dobře, tak Celtic Frost zrovna nováčci nejsou, ale budiž.) Diskuze samozřejmě řešila, co je dobrej, pravej metal.



Kdysi jsem psala článek o tom že není metalák jako metalák. Ten článek je pro mě dost vtipný, ale kupodivu pořád čtený :D. Nicméně hlavní myšlenka zůstává a je to tak.
Na světě extistuje milion kapel a za svůj život je přece nemůžu stihnout všechny naposlouchat, posoudit co je dobrý a co ne. A je jedno co poslouháte, u všech žánrů je interpretů nespočet, když myslím i na různé lokální kapely a tak dále. (Zrovna si budu psát seznam kapel které chci naposlouchat a rozhodně toho není málo.)
Stejně tak nevidím problém v tom, že někdo, kdo metal poslouchá neposlouchá třeba Maideny a tudíž se o ně nezajímá a neodrecituje vám jejich diskografii z patra. Nevím proč je nutné z toho někde dělat oheň na střeše. Je to sice klasika, vědět něco o hudbě, kterou posloucháte je taky plus, hádat se ale to, že on není pravej metalák, protože je neposlouchá a poslouchá X dalších, které zas nemusí někdo jinej, je blbost.
(A blbost je samozřejmě taky to, označovat se za metaláka, když posloucháte dvě kapely, co metal hrajou, ale to už jsme někde jinde a netřeba vysvětlovat.)

"Hnusí se mi, jak je metal komerční." nebo " Metal není komerční sračka." Je (ne sračka, ale komerční). Vážení, komerční je pomalu všechno. Takže není třeba se tím stresovat, nadávání a nicnedělání je taky k ničemu. Stejně s tím nic neuděláme. Vždyť blbůstky s Metallicou, Iron Maiden koupíte v každém druhém souvenir shopu.
Vždycky jsem si myslela, že na prvním místě je hudba. Ta, co dělá metaláky, technaře atd. Pojí lidi k sobě. Když se líbí, tak není co řešit a když ne, tak nechat být. Běhá nás tady sedm miliard a všem se nebude líbit všechno. Proč se mnohdy zbytečně rozčilovat a neužívat si tu hudbu, kvůli níž hádka vznikla, ať už je jakéhokoliv žánru? Až pak se zamýšlet nad texty a samotnou kapelou.

Jasně, i metal má dobré a horší interprety, někomu se budou líbit i ti horší, ale posuzovat to podle toho, zda je to klasika ze 70., 80. let (která je často známá i mimo metaláky a komerční je, byť ne tak, jako Lady Gaga, ale je) nebo to není klasika a začali hrát později.

Když už jsem u té kvality a žánrů, jsou tu další hádky typu co je dobrá hudba a co je sračka žánrově. Ale no tak, proč se navážet hoper do metaláka, metalák do hopera, kvůli tomu, co poslouchají? Vnucovat někomu tu "svojí" hudbu není ani známka inteligence ani znalosti hudby (ani punku :D) byť máme své důvody a názory, proč ten druhý žánr nemilovat.

Jste se mnou za jedno, že vést tyhle křečkomyší hádky nemá cenu?
Mějte se a poslouchejte, co chcete, to vám totiž nikdo nevezme, i když se bude možná snažit. :)
Monica Otmili
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Arvari Arvari | E-mail | Web | 22. ledna 2012 v 16:34 | Reagovat

Black metalisti nadávají, že na Masters of Rock není dost jejich kapel, heavy metalisti nadávají, že jich tam je až moc. Tihle nadávají, že už zase Edguy, tamti, že zas Korpiklaani (a to tam budou po třech letech), jiní, že zase nepřijedou Rage (dobře, na to nenadává skoro nikdo). A stejně nakonec všichni přijedou, zachlastají, spřátelí se a jdou si zaskákat do kotle. Tak proč ty hádky, že... =D

2 veruce veruce | Web | 22. ledna 2012 v 16:42 | Reagovat

Inu, nebudu se s někým hádat o hudbě do té doby, než mi něco, co vím, že se mi líbit nebude, nezačne vnucovat nebo mi nezačne tvrdit, že poslouchám sračky (pravda, většinou se i tak pousměju nad tím, že ten člověk je blb a nechám to bez reakce) :) Na druhou stránu jsou tyhle diskuze celkem vtipné, nemám důvod se do takových flame war přidávat, ale někdy je sranda to číst/slyšet :D

3 veruce veruce | Web | 22. ledna 2012 v 16:47 | Reagovat

[1]: ještě jsem neslyšela žádnýho black metalistu, jak nadává, že na MoR je málo "našich" kapel, když ten fesťák jde prakticky mimo black metalovou scénu :D

4 veruce veruce | Web | 22. ledna 2012 v 16:57 | Reagovat

A ještě dodám k té komerčnosti - jsou žánry, kde by se člověk komerce nedohledal a není tam výjimkou, že pořadatelé místo výdělku ještě na koncerty a fesťáky doplácí z vlastních kapes ;)

5 Arvari Arvari | E-mail | Web | 22. ledna 2012 v 16:58 | Reagovat

[3]: No, to si taky myslím, že jde dost mimo, ale upřímně, co mi předčítá kámoška z oficiálního fora MoRu, každou chvíli se najde nějakej, s prominutím, vůl, co nadává, že všechny kapely jsou moc měkký a on by tam těch nejtvrdších chtěl co možná nejvíc. :-D

6 Madrak Madrak | Web | 22. ledna 2012 v 19:22 | Reagovat

Metal miluju. Musím se přiznat, že škatulkování dřívávějc bylo moje. Teď se toho snažím neúčastnit - dobrá hudba je prostě dobrá hudba, ať je to co je to. Samozřejmě co je moc, to je moc. Když o sobě Tokio Hotel tvrdí že jsou metal, nebo rock, nasere mě to. Navíc moderní rock je opravdu zamořený mladými kapelami z ameriky, kterým nejde o nic než o davy fanynek a tuny peněz. Nejradši mám ty muzikanty, který v hudbě maj duši - a je mi jedno co hrajou. Hlavně ať je to poctivá hudba, žádný playbacky nebo celá hudba z počítače. I když i to se dnes dá udělat kvalitně.

7 Taychi Taychi | Web | 22. ledna 2012 v 19:39 | Reagovat

Kohoutí dráp si zapíchl do huby, myslel si že je to známka punku...

8 Madrak Madrak | Web | 22. ledna 2012 v 20:04 | Reagovat

[7]: Přesně. Všichni tu píseň znají a říkají že jí milujou, málo kdo však tuší, v čem vše v ní spočívá.

9 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 22. ledna 2012 v 20:48 | Reagovat

[4]: Máš pravdu, ne všechno, např. zrovna ten black metal, nebo třeba industrial, napsala jsem to až moc obecně ale ať mi někdo netvrdí, že Maideni nejsou komerční. :)

[5]: Tak ať pádí na Brutal Assalut. :D

[6]: Taky jsem to dřív pitvala, ale nemá to smysl. O Tokiáčích si myslím svoje a rock typu My Chemical Romance nemusím, ne proto, že to poslouchá milion lidí, píšou o nich v Bravíčku, ale prostě to není mému uchu libé narozdíl třeba od Def Lepard.
Počítač nebo syntezátor mi nevadí, ale to třeba v tom industrialu, protože bez toho by to nešlo.

[7]: Si doma prozpěvujeme. :D

10 Bezejmenná Bezejmenná | Web | 22. ledna 2012 v 21:01 | Reagovat

Jsem s tebou.
Nejvíc k zasmání je, když ze sebe někdo dělá tvrďáka, jak poslouchá metal apod. jen proto, že zná název od pár kapel, ale chodí si tančit na diskárny a doma poslouchá právě Lady Gagu nebo něco podobného. Jo, máš pravdu, že komerční je už pomalu všechno, ale přecejen, je rozdíl  mezi hudbou, která se stala komerční, a hudbou, která vznikla s účelem komerce. Když srovnáš právě takovou Lady Gagu a AC/DC, myslím, že máš jasno.
.
Punks not dead.

11 Myší královna Myší královna | Web | 23. ledna 2012 v 19:33 | Reagovat

A prosimtě, s tím kamenem... mu tam má dát třeba cihlu?! :D Protože chleba sežere za pár dní...

12 Fredy Kruger Fredy Kruger | 24. ledna 2012 v 0:24 | Reagovat

" Kravál jest v hostinci " !
" No právě " !
" Hrají jak  ,, dědek je na bábě ,, " !
" Pojďme dovnitř, ať nezmoknem " !
...( hovoří dva muži za oknem )

V hostinci uvnitř  Josseff Pouch
divoce mlátí wozembouch
a vedle něj Frantischekk Kedlubenn
sólo má právě na buben !
Uprostřed tohoto mlácení, ryku
Gustáw  Schoustt  potáhnul hermoniku,
Milan Tschmutt  točí flašinet
Herbertt  Pycz  zmáčknul kládynett ....

Kurwa !  ti hrají methall !
" Myslíš " ?
" Oni hrají lépe než Nightwish " !

Za hlomozu a za řevu

... též přišlí muži , se dali do zpěvu !

13 Míša Míša | E-mail | Web | 29. ledna 2012 v 13:31 | Reagovat

Každý má asi jinak nastavenou hranici v tom, kdo už metalista je a kdo není. Třeba já - lidi říkají, že jsem metalistka. Já se za ni ale nepovažuju. Poslouchám metal, rock, ale i punkrock. Většinou jsem taky oblečená v černém a často mě vidíte s černými stíny. Strašně ráda si na krk navléknu i několik řetězů. Pořád se ale nepovažuju za metalistku. Třeba na koncertech je téměř nemožné mě vidět. Jsem klaustrofobik a ještě menší postavy, nerada bych byla ušlapána.
Spousta mých kamarádů metalistů mi taky vyčítá kapely, které neposlouchám. Třeba od Evanescence,Nightwish a Within Temptation znám po jedné písničce, která se mi libí. Hlavně nemusím takové ty slabé jemné dívčí hlásky v metalových písničkách. Tohle hodně lidí nechápe. Já zase nechápu je a nic si z toho nedělám, když se najdou lidé, kteří mi několikrát týdně pošlou písničku od Evanescence s nadějí, že se mi to  líbit začne. Zvláštní zálibu v posílání odkazů má jedna kamarádka metalistka, která má o nich i web a ještě chce, abych jí tam chodila komentovat. Moc jí nedochází, že tihle mě zrovna nezajímají.  Ale co, jen tak si proplouvám a už moc neřeším co poslouchám a co ne. Co nosím a co ne. Ani za koho mě lidé mají. :)

14 David Tygr Bachmann David Tygr Bachmann | E-mail | Web | 3. února 2012 v 22:22 | Reagovat

No, tady asi budu já trošku starší generace. Vyrůstal jsem na Deep Purple, Judas Priest, Black Sabbath a podobné muzice. Mám ji rád i dnes, kdy je mi téměř 44. Ale naučil jsem se poslouchat i ostatní žánry. Přesto si myslím, že jako dobře slyšící člověk mám právo prohlásit, že něco je sračka. Podle mně třeba AC/DC hraje tak jednoduchou až stupidní muziku, že by i fanda metalu měl přiznat, že to vlastně sračky jsou. Nemám vůbec rád country, ale tam netvrdím, že to jsou sračky. Já to prostě nemůžu poslouchat, tudíž ani posoudit. Vážné hudbě nerozumím, proto ji také neposuzuju. Hodně dobrý muziky přeju všem!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Zanechte komentář, neboť zpětná vazba je motorem pokroku. :-)


Kopírování jakýchkoliv článků, fotek, obrázků a vytváření kopií mých šperků bez svolení je zakázáno! Umístěním reklamy souhlasíte s jejich okamžitou likvidací a označením vaší osoby vulgárním výrazem pro ženské (příp. mužské) přirození. Za reklamu pro hlasování hlasuju pro soupeře!

Design by Violett - pieklo.blog.cz
Autor obrázku v záhlaví: annick