Ukončený osobní blog české šperkařky, jíž učarovaly korálky.

Španělsko - rekapitulace

27. května 2011 v 17:52 | Monica Otmili |  Postřehy (nejen) odjinud
Někteří, kdo ke mě chodíte pravidelně, nejspíš víte, že před 14. květnem jsem se s vámi rozloučila na dobu jednoho týdne. Články samozřejmě vycházely dál, poněvadž byly přednastavené. Po návratu jsem plánovala ménší rekapitulaci toho, kde jsem to vlastně byla. Jenže čas mě tlačil a dříve vyšly jiné články.
Tak jsem tady s rekapitulací dnes, pokud máte zájem, pusttě se do čtení. :)

Vydala jsem se do Španělska na školní zájezd (u nás to tak bývá, ti co se učí jako druhý jazyk třeba španělštinu, mohou jet do Španělska, to samé němčináři do Německa atd.)

O odjezdu toho moc nenapíšu, přece jen jsme nestavěli na žádném zvláštním místě (kromě veřejných záchodů kdesi ve Francii, za jejichž stav by se styděli i cikáni, co nepracují a ani nechcou). Ani jsem toho moc nenaspala, ale jsem vděčná za spolužaččiny sluchátka, která mě zachránila, protože mně fungovalo jenom jedno, z něhož po dvaceti minutách používání bolely uši.

Přijeli jsme 15. v poledne do Oropesy del Mar (autonomní oblast Valencie). Ve starém městě můžeme shlédnout např. kapli Panny Marie Trpělivé (kterou jsme však nenavštívili, nicméně průvodnkyně se o ní často zmiňovala). Ubytovali jsme se v apartmánech, na mě samozřejmě připadlo spaní na gauči, protože nás v jednom bylo pět. No co, nevadí. Celý den byl naplánovaný na takové flákání, přece jen jsme byli unavení. Odpoledne jsme zašli na pláž.
Fontána v centru Oropesy del Mar.
Další den jsme dostali jazykový úkol s otázkami v nové Oropese a odpoledne nás čekalo městečko Peñískola (ano, lidi si z toho místa utahujou, přestože je to jedním z míst, kde kdy sídlil papež. Na tržnicích se dala sehnat keramika, obrázky či předměty s motivem penisů. Kdybyste viděli, co si pořídil kamarád. :D).
Jak jsem tedy psala, Peñískola je jedno z míst, kde na čas sídlil papež Benedikt XIII. po svém útěku z Avignonu. Měl zde opevněný hrad ze 14. století postaven Templáři, který nikdy nebyl dobyt, speciální bezpečnostní a únikové chotby. Jeho ostatky se nacházejí v místním kostele, jehož okna mají tvar rakve. Město bylo prohlášeno za národní kulturní památku.

Výhled z hradeb na Peňíscolu a drohé městečko.
Třetí den nás čekal výlet do Valencie, třetího největšího města Španělska. Měli jsme nabitý program. Ráno jsme si prošli historickou část města, včetně věže sv. Michálka, kterou jsme vystoupali. Je z ní výhled na celou Valencii. A že je pěkně velká, má přibližně stejný počet obyvatel co Praha. Ale ouha! Nesnáším točité schody a do vysoké věže se jinak vlést nedalo. Cesta tam se dala zvládnout, ale co teprve ta cesta dolů... No, přežila jsem. :)
Odpoledne jsme navštívili vědecko-technické muzeum a oceánografické muzeum spolu s delfináriem. Vystoupení delfínů a cvičitelů mám natočené. Nelíbil se mi ale přístup prvního muzea k nám jako ke skupině. Je to takový ten typ muzea, kde si můžeme různé věci vyzkoušet, třeba jako v IQ parku v Liberci. Tady jsme ale museli chodit společně, neustále nás někdo kontroloval; jak řekl zdravotník "jako cvičené opice."
Přesto byl výlet do Valencie pěkným zážitkem.
Výhled na Valencii z věže sv. Michálka. ↑
Radnice ve Valencii.
Ve středu jsme vyrazili do vnitrozemí - do městečka Morella. Městečko je proslulé svými "Queserías" (sýrárnami), kde se mimo sýrů (které mi teda moc nechutnaly; přece jen zvyk je zvyk) daly koupit malé skleněné lahvičky s lanýži. Lanýže se nachází v okolí celé Morelly, přesto jsou i zde drahé. Kromě nakupování nás čekal výstup na zříceninu hradu a Bazilika Santa María la Mayor z jedenáctého století.
Morella je také plná muzeí, které sice nejsou nijak veliká, ale spíše útulná. Ve volném čase jsme se mrkli do muzea dinosaurů (v okolí se nějaké pozůstatky našly).
Překrásné varhany v Bazilice Panny Marie v Morelle.
Čtvrtek ráno jsme navštívili místní školu v Oropese, takže se uplatnila naše něco-jako španělština. Odpoledne jsme měli volno, takže jsem si mohla na pláži v klidu číst Leviatana (už mám, konečně :D). Večer jsme ve skupince spolužáků a kamarádů vyrazili nakupovat. Dobře jsem nakoupila, spousta věcí jsem si přivezla (mimo jiné i tričko s Metallicou, chachá). To nejzajímavější nakonec, loučení s Oropesou proběhlo zpíváním a smíchem na chodbě. S naší učitelkou jsem si zazpívala "Koupim ti papuče, pičóó..." Samozřejmě jsme se parádně nasmáli.

V pátek nás čekal přejezd do Calelli, města na pobřeží Costa Brava (Katalánsko), kde jsme minulý rok trávili celý pobyt. Cestou jseme se stavili v Tarragoně prohlédnout si koloseum. Grr, v místním bufetu mi dali nahnilý koláč! Chlapík pak zjistil, že shnilý je celý box a nakonec mi dal něco jedlého.
Na pláži se někomu podařilo ukrást našemu zdravotníkovi peněženku i s dokladama. Některé šesťačky tvrdily, že zloděje viděly, tak jsme se podle popisu vydali nenápadně pátrat po skupinkách. Štěstí, že náš španělštinář je rodilý mluvčí a domluvil se s policajtama. Tak jsme někoho vytipovali, přesně podle popisu i oděvu, dokonce osoba nás pozorovala, když jsme prošli kolem a rychle si něco schovávála pod deku. Poldové přijeli a vyšlo na jevo, že jde o přiopilé německé turisty. :) Ale peněženku ani zloděje jsme už nenašli...
Koloseum v Tarragoně.
A pak přijel odjezd. Tak mě tady máte, živou. Zdravou už ani ne, protože se mi včera podařilo zranit kotník, takže jsem ráno lítala po doktorech. Naštěstí nic vážného. Ale bude to vážné, jestli se to do úterka nespraví - čeká mě dlouho slibovaný koncert cimbál + harfa. A ona ta noha je pravá. Už jsem zkoušela pedál na cimbálu, ale bolí to jak čert a ta levá noha to nedá... No, budu doufat.

Nicméně jinak se mám fajn a ve Španělsku bylo taky fajn. Tak se tam zajeďte podívat, třeba do Valencie či Peñíscoly (a přivezte si keramický penis).
Mimochodem, líbí se vám fotky?

Monica Otmili

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.